Konsultacje ortopedyczne

Konsultacje ortopedyczne oraz specyficzne procedury, takie jak ostrzykiwanie stawów kwasem hialuronowym i preluksacja bioderek u niemowląt, są ważnymi elementami opieki ortopedycznej.

Konsultacje ortopedyczne obejmują szeroką gamę działań. Specjalista ortopedyczny przeprowadza szczegółowy wywiad medyczny, badanie fizykalne oraz analizuje wyniki badań obrazowych (np. RTG, tomografia komputerowa, rezonans magnetyczny). Celem jest postawienie diagnozy w przypadku urazów, schorzeń zwyrodnieniowych, czy wrodzonych deformacji układu mięśniowo-szkieletowego.

Ostrzykiwanie stawów kwasem hialuronowym:

Ostrzykiwanie stawów kwasem hialuronowym to procedura, która ma na celu łagodzenie dolegliwości związanych z chorobami zwyrodnieniowymi stawów, zwłaszcza kolan. Kwas hialuronowy jest naturalnie występującym składnikiem płynu stawowego, który zapewnia smarowanie stawów. W trakcie tej procedury, lekarz wprowadza kwas hialuronowy do stawu, co może pomóc w zredukowaniu bólu, poprawie ruchomości stawu oraz opóźnieniu postępu choroby zwyrodnieniowej.

Preluksacja bioderek u niemowląt:

Preluksacja bioderek to warunkowy skrót dla „przedluksacja stawu biodrowego”. Dotyczy to sytuacji, w której staw biodrowy u niemowląt jest nadmiernie ruchomy. Ortopeda przeprowadza badanie, oceniając stabilność stawu biodrowego. W przypadku wykrycia problemów, może zastosować różne techniki, takie jak stabilizacja, specjalne ortezy, czy zalecenia dotyczące pozycji i ruchu, aby pomóc w prawidłowym rozwoju stawu biodrowego u niemowląt.